دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

دوباره ...


سلام دوستان نازنینم، امیدوارم همگی تن درست باشید.

 حالمون خوب نیست ولی خوب میشه... 

متاسفانه بلحاظ اقتصادی با سرعت وحشتناکی داریم ته جهنم سقوط می کنیم امروز دلار به 40 تومن نزدیک شد، سکه هم از 19 تومن عبور کرد .. در ماه های آینده از این بدتر هم میشه و این یعنی یکعالمه فقر و عوارض ناشی از اون که گریبان مردم عادی مثل ما رو می گیره . 


تو این شرایط سعی کنیم پولی (اگر هست) بصورت ریال نگهداری نکنیم و تبدیل به ارز و فلزات با ارزش بشه تا کمی بیشتر بتونیم خودمون و خانواده مون رو اداره و مدیریت کنیم . 


دلم براتون تنگ شده ولی متاسفانه یکعااالمه کار دارم و  وقت آزادم خیلی محدوده مثل همیشه تو کامنت دونی با هم معاشرت کنیم . 

دوستتون دارم 

نظرات 21 + ارسال نظر
Amir پنج‌شنبه 8 دی 1401 ساعت 08:53 ب.ظ

سلام.
ولی مادرم میگه اگه پولی داری که بعنوان پس انداز میخوای نگهش داری، طلا بخر و نه ارز.چه دیجیتال یا اسکناس ارز،

یه جورایی باهاش موافقم.

ما یه داستان داریم که شاید جالب باشه براتون. من وقتی شاید یکی دوسالم بود، پدرم میره بانک، یه حساب براام باز میکنه که به حساب زمان خودش، مبلغ کمی نبوده. چند ماه میگذره و ماهیانه مبلغی واریز می‌شده ولی بعدش دیگه نشد و سالها گذشت. سالها یعنی شاید 2 دهه، بعد من این دفترچه رو دیدم، گفتم برم بانک ببینم چی شد، شاید تو قرعه کشی مثلا چیزی برنده شده بودیم یا هر چی، که دیدیم بله، حساب رو بلوکه کردن و مصادره شده، اگه معادل اون مبلغ رو طلا میخریدن، الان از ارزشش هیچی کم نمیشد ولی با اون حساب، اینکار رو کردن و گذر زمان فقط باعث کاهش ارزش اون مبلغ شد،

یعنی اگه طلا می‌بود و یا معادل اون مبلغ، طلا می خریدن ، به مبلغ روز می تونستیم بفروشیم حتی بعد از 20 یا 30 سال ارزشش رو داشت ولی چون اسکناس توی بانک بود. براش هیچ ارزشی قائل نشدن و مصادره شد و تازه میگفت اگه خواستین میتونم براتون یه حساب جدید باز کنم، گفتم باشه، بشین تا بیام.

سلام
بانکداری اسلامی مبحث زیباییه

َAmir چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت 12:33 ب.ظ https://amirdreamlife.blog.ir/

سلام
ممنونم بابت توضیحاتتون

2 تا سوال دیگه هم دارم که اینارو متوجهش نمیشم ، ممنون میشم که اینم بهم توضیح بدین . مرسی

1.اول اینکه چرا مثلا خبر میرسه که بانک میخواد پول چاپ کنه ، که گمونم اینو بعنوان نقدینگی میشناسن ، شک دارم اصطلاحش رو ، ولی میگن بانک که پول چاپ میکنه چون پول بدون پشتوانه است ، این باعث تورم و گرونی میشه . خب چه اشکالی داره پول چاپ کنه ، یا این پول باید اسکناس کاغذی باشه یا عدد و رقم دیجیتال ، اما چرا میگن چاپ پول باعث تورم میشه ؟ اصلا چه ربطی به هم دارن این 2 تا ( ارتباط چاپ پول بدون پشتوانه و تورم در اقتصاد )

2.دوم اینکه مثلا میگن بدهی حاصل از خلق پول ، الان اصلا من یه دستگاه چاپ پول درست کنم و تند تند اسکناس چاپ کنم ، میگن این باعث بدهی میشه ، خب این بدهی به کیه ؟ من به کی بدهکار میشم اگه تند تند اسکناس چاپ کنم؟؟؟به خودم بدهکار میشم ؟ به کی بدهکار میشم؟یعنی چی اصلا؟

بازم مرسی از شما.

سلام
خواهش میکنم
راستش امیر عزیز، این سولایی که داری مباحثی در علم اقتصاد و بانکداریه و فرصت توضیحش تو کامنت دونی نیست . پیشنهاد می کنم اینا رو گوگل کنی منابع خیلی خوبی برای مطالعه پیدا میکنی . تو هم که خوشبختانه اهل مطالعه و کندوکاوی. خیلی راحت تر به نتیجه میرسی

َAmir یکشنبه 4 دی 1401 ساعت 11:19 ب.ظ https://amirdreamlife.blog.ir/

اسم مهربانو رو تو یوتیوب یا سایر شبکه های اجتماعی میبینم یاد شما میفتم
میگم حتما شمایین .

من تنها جایی که اسمم مهربانوعه همینجاست

َAmir یکشنبه 4 دی 1401 ساعت 11:15 ب.ظ https://amirdreamlife.blog.ir/

سلام
راستش یه سوالی ذهن منو مشغول کرده . البته قبلا گفته بودم که رمز ارز معادل دلار ، تتر هست . کم بشه اینم کم میشه زیاد بشه اینم زیاد میشه.

اما سوال من اینه که خب من رمز ارز گرفتم ، اصن هر چقدر یا دلار اصن . خب من باید منتظر بشم که این بکشه بالا تا من سود کنم ؟ یا اصل سرمایه رو تبدیل به رمز ارز کنم به نظرتون ؟

++یادمه یه سری راجه به بورس و این چیزا یادداشت گذاشتین . بعد از اون ماجرا سمت ارز دیجیتال نیومدین؟؟؟

+++راستی پیرو انتقال وجه رمز ارز که گفته بودین دنگ و فنگ داره و منم گفتم انجامش ندادم ، الان انجامش دادم و میگم راحته.

سلام
تو این شرایطی که هستیم بحث سود کردن مطرح نیست . فقط عقب نموندن و مدیریت منابع مالیه بصورتیکه ارزش داراییت حفظ بشه و پایین نیاد . البته این راه حل برای ما ادم معمولیاست . فرض کنیم ماشین من 50 میلیون ارزش داشته منم همین یه دونه ماشینو دارم حالا که شده 200 میلیون من سودی نکردم چون اگر بخوام ماشینمو عوض کنم هم باید ماشینی که قبلا با هفتاد تومن میشد خری الان 300 تومن پول بدم...
اینکه میگیم ریال رو تبدیل کنیم اصلا بحث سود کردن نیست فقط میخوایم ارزش داراییمون حفظ بشه . 5 سال قبل من با صد میلیون تومن پول میتونستم یه کلبه ویلایی کوچیک تو شمال بخرم الان صد میلیون پول داشته باشم هیییچ قبرستونی نمیشه خرید.
نه هیچوقت ارز دیجیتال نخریدم . بورس هم که همه تکلیفش رو میدونن چی شد .
عه چه خوووب . موفق باشی

هومان جمعه 2 دی 1401 ساعت 02:16 ب.ظ https://tehrantoseoul.ir/

مگر چندبار به دنیا آمده ایم که این همه میمیریم؟

ربولی حسن کور پنج‌شنبه 1 دی 1401 ساعت 08:36 ب.ظ

سلام
قرار بود دیروز پست جدید بگذارینا!

سلام
راست میگید .. چرا انقدر شلوغ شدم من !!!

مهرگل سه‌شنبه 29 آذر 1401 ساعت 08:34 ب.ظ

فقط امید به تهش باعث میشه سرپا باشیم و ادامه بدیم

زبله سه‌شنبه 29 آذر 1401 ساعت 01:19 ب.ظ http://Zebele.blogfa.com

خدااااا
کجایی؟

سمیرا(راحله) دوشنبه 28 آذر 1401 ساعت 11:45 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

فقط بگذرن این روزها ...همه خسته ایم و

به زور سر پاییم..

می گذرن

قلب من بدون نقاب یکشنبه 27 آذر 1401 ساعت 05:10 ب.ظ http://Daroneman.blog.ir

زندگی بالاخره مجبوره روی خوش به این سرزمین نشون بده، هیچ چیزی ماندگار نیست و همین باعث میشه به رسیدن نور شک نکنم
روزگار پر از دلخوشی مهربانو جان

ممنونم عزیز دلم . همچنین برای تو و دیگر عزیزانمون

منجوق یکشنبه 27 آذر 1401 ساعت 09:19 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

دیگه نه سکه و نه ارز فروخته نمیشه

دیروز شنبه انجام میشد
ولی مطمئنم روزای آخره

Mani شنبه 26 آذر 1401 ساعت 04:50 ب.ظ


Love you more


عزیز دلی

منجوق شنبه 26 آذر 1401 ساعت 10:24 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

بله اون زمستان سردی که حواله اروپا می کردیم راهشو کج کرد سمت ایران
هر چند به ایران که رسید دیگه فقط سرد نه خواهد بود خیلی صفات دیگه هم با خودش خواهد داشت.


دقییییقا

ملیکا شنبه 26 آذر 1401 ساعت 04:27 ق.ظ

سلام مهربانو جون
واقعا هیچکس حالش خوب نیست و فقط به امید زنده‌ایم.
بانک‌ها که پول نمیدن. یه عده میگن پولتون‌رو از سپرده‌ها خارج کنید و به ارز و طلا، مخصوصا طلای آبشده تبدیل کنید.
الآن که امور مملکت با دست کردن تو جیب مردم میگذره. یعنی چی که هزینهٔ تلفن ثابت شده ماهی ۲۴ تومن و شما می‌تونی فلان مدت صحبت کنی!!!؟
بعد از یه مدت هم این مبلغ میشه آبونمان و یه مبلغ هم بابت مکالمه میگیرن
آخه مگه میشه همیشه یه قرداد یه طرفه‌رو به مردم تحمیل کرد! و بگید همینی که هست می‌خواین بخواین نمیخواین نخواین !

سلام ملیکای عزیزم
دیروز مینا می گفت برامون بسته ی ده تومنی اوردن بانک اونم خیلی خیلی کم . میگن همینو بدید به مشتری!!!
الان اینطوری نشده عزیزم از اولش هم همین بوده فقط ما خیلی چیزا رو نمیدونستیم الانم با طرح های نوینی از دزدی از جیب مردم رو به رو هستیم .
بله بله میشه ... دیکتاتوری یعنی همین

نجمه جمعه 25 آذر 1401 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام عزیزم
خداروشکر میکنم هیچ وفت به پس انداز ریال اعتقادی نداشتم پ همیشه حتی همسرم غر هم زده و بی پولی کشیدیم،طلا خریدم.
البته قبل ها،الان در حد رفتن نیازهای زندگی‌مونه.
با این تو راهی کوچولو که هر بار دکتر رفتن با ویزیت و سونو و دارو زیر دو تومن هزینه ش نیست،همش تو فکر خانواده های کم بضاعتم‌ و این طرح مسخره جوانی جمعیت.
خلاصه انشالله سلامت باشیم همگی

سلام نجمه جان
چقدر عاالی که رو طلا سرمایه گذاری کردی . عزیزم امیدوارم بارداری برات مبارک باشه و نوزاد سالم و عاقبت بخیری به دنیا بیاری .
کدوم طرحشون غیر مسخره ست اونو نام ببر لطفا
آمییین

شعله پنج‌شنبه 24 آذر 1401 ساعت 08:59 ب.ظ

به امید روزهای قشنگ

پریسا پنج‌شنبه 24 آذر 1401 ساعت 09:31 ق.ظ

سلام مهربانوجان
واقعا حال هیچ کس این روزها خوب نیست خصوصا از وقتی شنیدیم که برای بچه هایی که هنوز زندگی نکردن هنوز دنیا رو ندیدن حکم اعدام صادر و ناغافل و بیخبر حکمشون رو اجرا کردن انگار دنیا فقط سیاهی شده. خون به دل پدرومادراشون کردن. ان شالله به زودی زود همشون رو تو زندانها و منتظر اجرای حکم اعدام ببینیم.

سلام پریسا جان
متاسفم .. نمیدونم از این حجم نفرت وشرارت که تو وجودشونه اصلا چطور نفس می کشن و زندگی می کنند؟
امیدوارم ظالم به نتیجه ظلمش برسه

زری.. چهارشنبه 23 آذر 1401 ساعت 10:49 ب.ظ

واقعا میبینی هیچی این مملکت مثل هیچ جای دنیا نیست، هر کجای دنیا باشی از اینکه دارایی داشته باشی احساس امنیت میکنی، اینجا استرس میگیری این چهار قرون پول را چکارش کنم؟

دقیییقاً

ماه چهارشنبه 23 آذر 1401 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام مهربانو جان
سرت سلامت، نوشته ات حس خوب یه خواهر مهربون داشت که مواظب خانواده است...
انشاا... هزار برابر عشق و مهربونیت توی زندگیت جاری بشه...
یه روز بیاد که مثل عید های قدیم... خوشیت با ما تقسیم کنی
بوس و بغل و اشک

سلام ماهی زیبای نازنینم
امیدوارم همه درکنار هم با آرامش و تجربه ی یک زندگی عادی، زندگی کنیم .
به امید اون روز زیباااا

نسرین چهارشنبه 23 آذر 1401 ساعت 10:41 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

مغزم خالی از هر کلام رساییه.


وجودت باعث دلگرمیه

ربولی حسن کور چهارشنبه 23 آذر 1401 ساعت 05:06 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
متأسفانه چند ماه خیلی سخت را درپیش داریم
نه فقط از نظر اقتصادی

سلام
قانون زندگی این بوده که پس از سختی های فراوون نوبت شادی و سهولت امور میرسه . امیدوارم طبق معمول ما استثنا نباشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد