دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

50 سالگی+ پینوشت

یکشنبه ، چهارم تیر پنجاه ساله شدم . 

یادش بخیر ده سالِ قبل برای چهل ساله شدنم مهمونی نسبتاً بزرگی  تو باغ خانوادگیمون گرفتم . شما که دوستان قدیمی من هستید حتماً یادتونه که روز تولدم در کمال ناباوری رگبار شدیدی بارید و مجبور شدیم برای باغ سقف بزنیم. 


اون وقتا دلمون خوش بود، خیلی هم خوش بود. مهمونای زیادی اومدن و بعداً گفتن که چقدر بهشون خوش گذشته بود. این روزها اما، دلمون خوش نیست، دلم خوش نیست.. می دونید که خانوادگی عادت داریم اگر شده یه کیک یزدی کوچولو بگیریم دستمون و با لباس خونه بشینیم دور هم ، هیچوقت از سالروز تولد های هم  بی تفاوت نمی گذریم . 


هفته ی پیش رفته بودم آرایشگاه ، راستش آخرین بار که موهامو رنگ کردم کمی قبل از رفتن دارسی قشنگم بود .. 

چون مقدار سفیدی موهام بیشتر از قبل شده بود تصمیم گرفتم دیگه موهام رو رنگ نکنم و بذارم به رنگ طبیعی بلند بشه . تو این یکسال گاهی بخاطر  دورنگ بودنشون اعصابم خراب میشد ، بشدت احساس نامرتب بودن بهم دست میداد ولی تحمل کردم تا هفته ی پیش رفتم موهامو کوتاه کوتاه کردم و الان موهام کاملا رنگ طبیعی و جوگندمی داره . 

24 سال قبل وقتی مهردخت رو باردار بودم موهام به همین کوتاهی بود راستش بعد از اینکه از آرایشگاه اومدم انقدر حس و حالم خوب شده بود که وقتی داشتم به  پنجاه ساله شدنم فکر میکردم، دلم خواست خانواده ی خودم رو که مدت هاست بخاطر درمان مامان تو بیمارستان و استرس بودند  مهمون کنم، کیک تولد بپزم و عکس های یادگاری بگیریم . 

حتی دلم خواست شمع کیکم مثل همیشه کلیشه ای نباشه و از لوازم تولد فروشی ها نخرم . 


تو اینستاگرام هشتگ زدم #شمع_دست_ساز_تهران

هزار تا پیج برام آورد به تعداد زیادیشون پیغام دادم که من شمع اعداد میخوام که همگی گفتند ما شمع اعداد کار نمیکنیم . 

جستجوم رو محدود تر کردم و زدم#شمع_ اعداد_تهران . 

باز تعدادی پیج اومد بالا که همه شون عمده فروش های همون لوازم تولدی های کلیشه ای بودند. 


چند تایی هم دست ساز برام آورد که بهشون پیغام دادم . از بین اونا یکی از پیج ها خیلی زود بهم جواب داد گفت من یه نمونه شمع دارم که توش گود هست و با رنگ و اکلیل کاور میکنم . عکسشم بهم نشون داد . گفتم نه .. من شمعی میخوام که روش گل های خشک کار شده باشه . چند نمونه عکس که از پینترست گرفته بودم براش فرستادم . گفت چه ایده ی خوبی !! من تاحالا انجام ندادم، اجازه بدید الان یه نمونه درست میکنم اگر دوست داشتید کاملش میکنم .

 دردسرتون ندم برای این عدد 50، خانم هنرمند کلی با من چت کرد و نمونه ارائه داد و گفت حتی اگر رنگ گل های منو دوست نداری فردا میرم گل مطابق سلیقه ت میخرم . گفتم : نه نیازی نیست با همینا خوشگل میشه و نهایتاً توافق کردیم . 

همه ی شمع های اعدادش دونه ای 15 تومن بود و شمع من چون کمی خاص تربود  دونه ای 20 تومن شد . منزلشون نزدیک محل کارم بود گفتم میام ازتون تحویل میگیرم . گفتند نه من اطراف اداره ی شما کار دارم خودم میارم برات . 


اینطوری بود که من  علاوه بر شمع قشنگ تولدم؛ با یه خانم هنرمند خوش رو  و مسئولیت پذیر آشنا شدم . آدرس پیجشون رو میذارم اگر دوست داشتید استفاده کنید .. تازه چند تا شمع پیشی هم دارن که من غش کردم براشون 

florian.candle@


خیلی دلم میخواست این دورهمی خانوادگی رو بیرون از خونه بگذرونیم ، تو اتوبان ارتش جدیداً  یه باغ رستوران خیلی قشنگ باز شده به نام "رومیصا " قبلاً  فضای باغ و مدل غذاها و رضایت مشتری ها رو خونده بودم .


 تلفن کردم و به مسئول رزرو گفتم برای یکشنبه شب 10 نفر میخوایم بیام شام مهمون شما باشیم، کیک هم میاریم و چای از خودتون می گیریم . 

گفتند که مشکلی نیست و اسمم رو یادداشت کردن. پیش خودم گفتم دونوع غذا سفارش میدم لقمه و جوجه با استخون و چند تا برنج .. شامه دیگه بیشتر از این هم نیاز نیست .

 با توجه به قیمت های منو حساب کردم 4-5 تومن باید این شام هزینه برداره . سوال کردم ارزش افزوده دارید ؟

 گفتند: نه . 

گفتم: هزینه ی سرو کیک چقدره؟ انتظار داشتم بگه مثلاً ده درصد فاکتورِشام. 

گفت : نفری 70 هزارتومن بابت سرو کیک ( درواقع پیش دستی و کارد و چنگال دیگه .. غیر از این که نیست)

 گفتم : عزیزم ما ده نفریم ، یعنی برای ده تا پیش دستی و کارد و چنگال  باید 700 هزارتومن پرداخت کنم؟ گفت: بله خانم .

 گفتم: لابد حداقل 500 تومن هم چای میشه .. گفت:  حداقل بله .

 گفتم : آخه اگه شام مهمون شما نبودیم شاید اون سرویس سرو کیک منطقی بود ، درک میکنم که یه عده ممکنه شام نیان پیش شما و کیک رو بیارن و ساعت ها بخوان میز رو اشغال کنند ولی برای ما که شام اونجا هستیم منطقی بنظر نمیاد این هزینه . 

گفت: درست میگی شما ولی قانون اینجا همینه و منم کاری ازم برنمیاد . 

گفتم : باشه پس لطفاً رزرو من رو کنسل کنید . 

*******

بحث پولش نیستا، چون بعد مدتی اونم به مناسبت تولدم میخواستم خانواده م رو مهمون کنم ، اشکالی نداشت ولی راستش زورم اومدهمچین کاری انجام بدم . 


مینا پیشنهاد داد که محوطه ی مجتمع ما پر از درخته و آلاچیق های قشنگی داره .. بیاید خونه ی ما ، غذا رو هم از باشگاه اداره که هم کیفیتش عالیه هم برامون نیم بها حساب میشه می خریم . خودتم کیک میاری منم با کمال میل و رایگان پیش دستی و کارد و چنگال میذارم 

خلاصه این شد که به بقیه گفتیم:  مهمونی منزل مینا خواهر عروسه 


شنبه شب مهردخت منزل  یکی از دوستان چندین و چند ساله ش که تازه برگشته بود ایران بود. من و تامی تنها بودیم ، آروم آروم با این پای داغونم کیک مدوویک(عسل روسی) درست کردم و شروع کردم به خامه کشی .

 دلم میخواست یه رنگ تابستونی خوشگل ازش دربیارم . از رنگ آبی و زرد و سفید هر کدوم یه قطره ریختم رو خامه و پنیر برفی و خوشمزه و همزن رو روشن کردم ...

 وااای که چه محشری بود رنگ ها تو دل هم می رفتند و بیرون می اومدن .. جلوی چشمام یه معجزه ی شیرین اتفاق میافتاد و اونم خامه ی سبز خیلی خیلی خوشرنگی بود که تو کاسه بهم چشمک میزد . 


لیسک و قیف رو برداشتم و دست بکار شدم . طبقه طبقه صفحه های کیک رو میذاشتم، خامه پنیر سبز رو میریختم، کارامل دست ساز و گردو ی خوردشده رو فیلینگ میکردم و صفحه ی بعدی ... 


یه کیک تابستونی مهربانو پسند ساختم و ساعت حدودای چهار صبح بود رفتم دوش گرفتم و با تامی کوچولوی مهربونم  به خواب رفتیم . 


چند ساعت بعد(منظورم 3 ساعت بعده رفتم اداره ، طرف های ظهر مهردخت اومد خونه کیک رو تو یخچال دیده بود و زنگ زده بود ابراز احساسات میکرد .

 بهش گفتم بعد از ظهر لباس من و کیک رو بردار برو خونه خاله مینات تا من هم بیام . 

تو  کارهای  اداره غرق بودم که دیدم همکارای نازنینم دورم رو گرفتن . یه آهنگ خوشگل تولد هم گذاشته بودن و بین خودشون می گفتن مدل رقص پاسوزنی بریم جلوی مهربانو 



وقتی رسیدم خونه ی مینا و مهردخت رو تو اون لباس دیدم اشک تو چشمام جمع شد . بلوزی که مهردخت تنش کرده یه داستان لطیف داره ... 

من و نازی دوستم که خیلی هاتون میشناسیدش و الان جراح خبره ای در تشخیص و درمان سرطان پستانه ، تولد هجده سالگیم این بلوز رو با یه روسری قدیمی که تو خونه داشت دوخت و بهم هدیه داد .. تازه بدون چرخ خیاطی و فقط با دست دوخته. به مدل آستین ها اگه دقت کنید میبینید که از گوشه های تیز روسری استفاده کرده . خدایی دخترهای نسل من چقدر متفاوت و عجیب بودن 



شب براش عکس رو فرستادم .. نوشت اینو کجا نگهداشتی اینهمه سال؟ 

گفتم: روی چشمام نگهش داشتم نازی جان ، تو 18 سالگیمون با عشق و هنرت به قلبم دوختیش ،  ازدواج کردم بردم خونه ی جدیدم ، وقتی زندگی مشترکم تموم شد این تکه پارچه ی عزیز رو با چند تا چیز باارزش برداشتم و اومدم بیرون و دوباره خونه ی جدیدمو ساختم .. الان هر دوتایی  پنجاه ساله شدیم شاید وصیت کردم مثل فراعنه توخونه ی ابدیم بذارنش رو قلبم 


اونشب خیلی به همه مون خوش گذشت مامان و بابا خوشحال بودن ، بعد از قتل دردناک مهسا و کشته شدن اونهمه دسته گلی که به خاک سپردیم، هیچکس تو خانواده ی ما دل و دماغ ترانه و رقص و آواز  رو نداشت.. اونشب مامان به آرتین گفت: یه آهنگ خوشگل بذار میخوام تو تولد دختر کوچولوم  برقصم . 

رقصید و گفت: برای من همون دریا کوچولویی حتی اگر پنجاه ساله باشی ، خدا رو شکر که تو زندگیم اومدی 



********

پینوشت 1: تیم تهیه ی دارو برای دنیز عزیزمون مشغولند و به زودی یه خبر خوشحال کننده بهتون میدم . من و نسرین عزیزم(که اون سر دنیا مشغول جمع آوری کمک هاست) با چندتا از شما عزیزان تقریباً در ارتباط تقریباً شبانه روزی هستیم تا به امید خدا بهترین اتفاق برای دنیز کوچولومون رقم بخوره . 

ارکیده جان برای همگی سلام میرسونه چند دقیقه پیش با هم صحبت کردیم تازه از تزریق  شیمی درمانی دنیز جان برگشتن منزل و خدا رو شکر حال بچه خوبه 

پینوشت 2: 

به لیست کمک هایی که از طرف نسرین جون اومده چند تایی اضافه شده 

مبلغ ها به تومان:
 پیرایه 3.130.000 /کتی 2.000.000/ الهه 2.000.000/نانسی 2.000.000/ مزدک 3.300.000/خودم  7.300.000 
سحر چ 1.000.000/شهرزاد 1.000.000/سمیه 350.000/فرشته م 450.000/الیسا 3.150.000/مژده  1.575.000
الهه ص 3.150.000/مهرزاد 1.000.000/پریـــدخت 63.000/اعظم 1.600.000 /خدیجه 1.600.000/ملورین 315.000 
شیما 2.000.000 /اعظم و حمیرا 2.205.000 /اکرم میرزایی 5.000.000 /پاییز 1.700.000 /سحر غ   1.000.000 
فرشته خ 500.000/مریم گلبهار 3.000.000/مریم 200.000 /فرح 1.600.000/خانم فرشیدی 1.500.000/یک دوست 3.130.000
لیلا ایرانی 1.650.000/مانا ق 1.650.000/سیلوانا 990.000 /یاسمین 6.825.000 
پینوشت3: قرار بود آموزش موچی رو بذارم ، پست طولانی شد جهت جلوگیری از فحش های علنی و غیر علنی تون دفعه ی بعد میذارم آموزشش رو 
پینوشت آخر ان شالله : تو پست قبل خیلی محبت داشتید و کلی تبریک های قشنگ ازتون دریافت کردم لطفاً دیگه برای این پست کامنت تبریک نذارید و خودتون رو اذیت و من رو شرمنده  نکنید عزیزای من 
و در ضمن دوستتون دارم 

نظرات 48 + ارسال نظر
مهرگل پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 ساعت 01:32 ق.ظ

مهربانو جون اولا که با تاخیر خیلی فراوان تولدت خیلی خیلی مبارک باشه
دوما چقدرررررررررر خوشم میاد بی ادا و اطواری یعنی با خودت هم رودروایسی نداری بخدا راس میگم اگه من جای تو بودم میگفتم حالا رزرو کردم بزار رزروم بمونه و ضایع اس کنسلش کنم و اینا بعد تازه برا اینکه توجیه کنم میگفتم بخاطر دل خانواده ببین چه حرکتی زدم اونم در حالی که مطمئنم خیلی قلبا با کارم حال نمی کردم برا همین ازت خوشم اومد تو این کار ( البته که عاشقتم کلا)
دست میناجونم درد نکنه خدمات سرو کیک رایگان در اختیارت گذاشت
آهان بگم چقد موهات نازه بخدا

ممنونم عزززیز دلم
ای جااانم مهرگلی مررررسی منم عاشقتم

زری.. سه‌شنبه 20 تیر 1402 ساعت 02:53 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

مهربانوجان تولدت مبارک.
خیلی برای دنیز خوشحال شدم خدا خودش همه ی بچه را صحیح و یالم نگه داره.
عکسها و کیکیت عالی بودند، انشاالله هر کجای دنیا هستید به خوشی و سلامتی سالیان سالیان دور هم جمع بشوید و آدمهای دوست داشتنی به جمعتون اضافه بشوند :)
یه پیام خصوصی هم برات میذارم :)

ممنون زری جانم
الهی آمین
ممنونم نازنین همه ی این آرزوهای خوب برای خودتم باشه
آخ جون

نیکی شنبه 17 تیر 1402 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام مهربانوی زیبا
تولدتون مبارک
چقدر لباس مهردخت حس قشنگی به من داد
منم عاشق هدیه های این مدلی هستم که از ادم هایی که تو قلب و روحم جا دارن بهم رسیده و همه جا با خودم همراهشون دارم فقط یک شمعدون چینی از مادربزرگم و یک سرویس گل سرخی از عمه خانومم و یک تابلوی پولک دوزی از مادر دوست صمیمیم هنوز پیش مادرم جا مونده که خدا بخواد تو این سفرم باید با خودم بیارمشون
در مورد رستوران خیلی کارتون رو پسندیدم منم اغلب دلم نمیاد تو هزینه های این مدلی اصراف کنم و ترجیح میدم اون پول تو راه های قشنگ تری هزینه بشه
مهربانو جان من ادرس اینستاگرامتون رو گم کردم اگر مقدوره پیج عمومیتون رو برام لطفا بذارید

سلام نیکی جانم
ممنونم نازنین
آررره وااقعا . ان شالله ببری پیش خودت عزیزم خیلی باارزشند

daryaa52@

ملیکا پنج‌شنبه 15 تیر 1402 ساعت 12:10 ق.ظ

کیک هم که عالی شده بود خانم هنرمند
همیشه شیرین کام باشید و به خوشی و شادی
برای معرفی خانوم هنرمند شمع‌ساز هم ممنون

ممنونم نازنین
خواهش میکنم وظیفه بود

ملیکا پنج‌شنبه 15 تیر 1402 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام مهربانو جان عزیزم
بازم تولدت مبارک باشه
چه عالی!!! چه جشن تولد خوبی راه انداختید!
به‌به!!! لذت بردم از برنامه‌ریزی و تلاش‌هات
حتما می‌دونی که چقدر خدا دوست داره.
همه جوره ماشاالله خوشگلی
با موی کوتاه با موی بلند، رنگ شده یا جوگندمی. زیبا خوشرو مهربون
کنار عزیزان مخصوصا دختر گلمون مهردخت جان
تولد مهردخت جونم هم مبارک

سلام ملیکا جانم
ممنون نازنین
فدای تو دوست مهربونم

لیمو چهارشنبه 14 تیر 1402 ساعت 02:14 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

خیلی خیلی مبارک باشه مهربانوجون. امیدوارم در کنار خانواده عزیزتون روزهای زیبا و پر از سلامتی رو بگذرونین.
+ چقدر لباس خوشگلهههه

ممنونم عزیز دلم . برای خودت هم همین باشه .
چشمای قشنگت ، قشنگ میبینه .. خودمم خیلی دوسش دارم

ردپا چهارشنبه 14 تیر 1402 ساعت 08:43 ق.ظ http://radepa.bushehr.ws

سلام مهربانوی زیبا. میدونم دیر شده اما با اینکه تا الان ندیدمت اما روی ماهت از راه دور میبوسم و با تمام قبلم میگم تولدت مبارک مهربانوی مهربان و خوش قلب. الهی زیباترین و قشنگترین سال زندگیت رو در پیش رو داشته باشی.

سلام عزیز من
هنوز تیر ماهیم قربونت دیر نشده کلی مزه میده

فدای تو عزیززیزم چقدر کامنتت مهربون بود نازنین

مبینا سه‌شنبه 13 تیر 1402 ساعت 07:58 ب.ظ

تولدت هزاران بار مبارک .خانوم مهربون و عزیز و با سخاوت. چه کیکی هم درست کردی هنرمند
بابت موچی هم نمی دونم چطور تشکر کنم .مهربانو جانم

ممنونم مبینا جون
خواهش میکنم عزیز دلم

زهرا... سه‌شنبه 13 تیر 1402 ساعت 04:35 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

بهترینمی
کیکتونوکه تواینستاهم گفتم خوشبحال اونایی که خوردن واقعا رنگش بی نظرشده وطعمشم مطمئنم که همینطوربوده....
خییلی برای دنیز خوشحال شدم امیدوارم همه ی بچه های درسلامتی کامل باشن
ادم اگرتودنیا دوستی مثل شماداشته باشه دیگه هیچی نمیخواد اینو بدون اغراق میگم...اینکه کادو دوستتونو بعداز این همه سال نگهداشتین با اینکه شاید گرون قیمت نبوداما شما قدرهنرو عشقشو میدونستین واونوبا ریال نسنجیدین یه دنیا براش ارزش داره اخ که چقدر ماهی
راستی شماپست طولانی هم بزاری منکه متوجه نمیشم اخرش میگم ای کاش بیشترمینوشتی برامون

قرربونت برم
الهی آمین
من نمیدونم در مقابل اینهمه محبتت چی بگم عزیزم . خدا نگهت داره نازنین

سارا سه‌شنبه 13 تیر 1402 ساعت 09:56 ق.ظ

من خیلی وقت نیست می خونمتون ولی همین مدت کوتاه خیلی انرژی و حال خوب می گیرم از خودتون کارهاتون و نوشته هاتون و این موضوع کاملا برامده از قلب مهربون و ذهن زیباتونه .درست مثل چهره تون. امیدوارم همیشه خوشحال و سلامت باشین
نمی تونم تولدتون رو تبریک نگم ببخشید
دنیا و به خصوص کشور ما به آدمهایی شبیه شما زیاد نیاز داره
امیدوارم خیلی زود هممون(ما ایرانی ها) با حال خوب تر و امیدوارتر حال و حوصله جشن گرفتن و شادی کردن داشته باشیم.بیاین قرار بذارین با خودتون که تولد 55 سالگی(اگه زودتر بشه که چه بهتر به خاطر روند بودن گفتم) رو یه جشن توپ با حال و هوای خوب توی ایران آزاد برگزار کنین ما هم کلی انرژی مثبت می فرستیم(در کنار کارهای دیگه که ازمون برمیاد)

سارا جان باعث افتخار و خوشحالیمه در دایره ی دوستانم هستی
یک دنیا ممنون از محبت و لطفی که به من داری .. هیچ ارزویی بیشتر از این برای کشور عزیزمون ندارم نازنین

خورشید دوشنبه 12 تیر 1402 ساعت 05:40 ب.ظ http://khorshidd.blogsky.com

عزیز دلم تولدت پرتکرار
امیدوارم پنجاه سالگی برات شروع سلامتی و عشق زیاد و آرامش دائمی باشه
برای خودت عزیزانت یه دنیا خوشحالی و سلامتی آرزو میکنم
دیدن پدر و مادر نازنینت یه دنیا انرژی مثبت بهم منتقل کرد تنشون سلامت
روی ماهت را میبوسم

ممنون نازنین
چه آرزوهای قشنگی خورشید جان . امیدوارم برای تو هم چنین باشد
منم میبوسمت عزیزم

صفا یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 04:58 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

تولدت خیلی مبارک مهر بانو جان

ممنونم عزیز دل

پگاه یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 03:19 ب.ظ

وای مهربانو جان،چقدر شرمنده ام کردی، زحمت توضیح کیک رو دادی، یه دنیا ممنونم

اختیار داری عزیزم . درست کن نوش جانت من در خدمتم

سید حمید حوائجی یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 03:13 ب.ظ

درود بر شما.

ببخشید، من توی پست قبلی که راجع‌به تصادف نوشته بودید تولدتون رو تبریک نگفتم. من نمی‌دونستم. الان بهتون تبریک میگم. ببخشید که به موقع تبریک نگفتم.

موفق‌تر باشید.

درود بر شما
خواهش میکنم . ممنون از لطف شما

پگاه یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 12:43 ب.ظ

به به چه تولدی، چه کیکی، چه عکسهایی امیدوارم همیشه خوش باشی در کنار عزیزان

مهربانو جان شما که هنرمند هستی و تو کار کیک، با آرد جو دوسر چی درست کنم که خوب باشه؟ هر کیکی درست میکنم پف نمیکنه، منع مصرف گلوتن دارم

قربونت عزیزم لطف داری
پگاه جون با آرد جو دوسر میتونی کیک و کوکی درست کنی البته کوکی و اوتمیل و پروتیئئن بار رو با جو دوسر پرک هم درست کنی خیلی عالی میشه .

کوکی جو دوسر با عطر دارچین :
تخم مرغ 1 عدد
جو دو سر پرک :1 پیمانه
شیره انگو خرما یا عسل: 2 قاشق غذاخوری
گردو کشمش از هر کدوم نصف پیمانه
کره: نصف قاشق غذا خوری
دارچین اگر دوست داری (یاپودر هل) و پودر کاکائو از هر کدوم 1 قاشق چایخوری
شکلات تلخ چیپسی یا تخته ای که با چاقو خورد کنی : نصف پیمانه
فر خالی بدون سینی رو بذارروی 175-180 تا گرم شه برو برای درست کردن ملات کوکی ها :
تخم مرغ رو با هم زن بزن تا رنگش روشن بشه و کمی قوام پیدا کنه بعد بعد پود دارچین و کاکائو رو بریز کمی بزن یک دست بشه کره رو اضافه کن و بزن بعد جو دوسر ها رو اضافه کن و در نهایت مخلوط گردو و کشمش رو وارد کن . همیشه برای اینکه عطر کاکائو در بیاد یه پینچ نمک هم اضافه کن.( پینچ یعنی یه نمکی که بین دوتا انگشت برداری .. در واقع همون یه جینگیلیه خو دمونه)
این ملات رو که اماده کردی سینی فرت رو کاغذ نسوز (کاغذ روغمنی اگر داری بهتره چرب کنی من از نسوز استفاده میکنم)بنداز بعد با قاشق توپک های اندازه گردو بردار با فاصله بذار تو سینی فر و با پشت قاشق یکمی پهنش کن . حالا به مدت 10 دقیقه با حرارت 175-180 درجه بپزشون .
وقتی پخت دو سه دقیقه صبر کن بعد کوکی رو بردار و رو یه توری اگه داری بچین تا از داغی بیفته
نوش جونتون باشه عزیزم
برای کیک هم
باز فر خالی رو با 170 درجه گرم کن
آرد جو 2 لیوان و نیم
تخم مرغ 3 عدد
شکر قهوه ای سه قاشق غذاخوری ( قابل حذف)
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
شیره انگور نصف لیوان
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
شیر نصف لیوان
دارچین یک قاشق مرباخوری
روغن مایع نصف لیوان
مغزیجات (گردو، بادام، فندق، پسته، تخم آفتابگردان یا تخم کتان) به دلخواه
تخم مرغ ها رو تو کاسه بزرگ بشکن و با وانیل کامل مخلوط کن حالا شکر قهوه ای رو اضافه کن و هم زن بعد شیره رو با دو سه قاشق اب گرم مخلوط کن تا نرم بشه و وارد مایع تخم مرغی کن هم بزن و بعد شیر رو روغن و در نهایت دارچین اگر دوست داری رو همراه بیکینگ پودر به ارد اضافه کن و طی سه مرحله کم کم به مخلوط اضافه کن و از اینجا به بعد دیگه همزن استفاده نکن با لیسک به صورت دورانی هم بزن و آرد رو مخلوط موادت کن . اگر اون مغز ها رو دوست داشتی بریزی الان وقتشه بریز یه کوچولو با همون لیسک مخلوط کن و حالا مواد رو تو قالب مخصوص که میتونه پیرکس چرب شده یا قالب های مخصوص شیرینی پزی که تهش کاغذ نسوز انداختین بریزید و حدود 25 دقیقه بذارید بپزه . بعد از این مدت با خلال دندون تست بگیرید اگه خلال رو داخل کگیک میکنید و بهش مواد نچسبید کیک اماده ست وگرنه 3-4 دقیقه دیگه بذارید و باز تست بگیرید و در آخر کیک رو از قالب در بیار و وقتی از داغی افتاد روی توری خنک کننده بذار یه 20 دقیقه خنک شه و سرو کن . یا اگر تو پیرکسه که همونطوری میتونی بیاری سر میز و نوش جان

فرحناز یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 08:55 ق.ظ

سلام بانوی زیبای پنجاه ساله تولد خودت و مهر دخت جانم و نفس عزیز مبارک الهی که همیشه سالم و سرزنده کنار هم شاد زندگی کنید
دیزاین کیک، ایده شمع، ایده مینا جون برای محل برگزاری مراسم جشن تولد، لباس مهردخت جانم، عکسهای مامان و بابا و رقص زیبای مامان مصی، سورپرایز همکارای اداره و از همه مهمتر موهای خوشگل و طبیعی خودت همه و همه عالی بودند

سلام فرحناز مهربونم ممنون از لطف و محبتت
عزززیز دلم چه نکته به نکته نوشتی خیلی بهم چسبییید حال دلت همیشه خوب باشه

سمیرا یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 08:40 ق.ظ

مهربانوی زیبا تولدتون مبارک باشه
امیدوارم همیشه سلامت باشی و خندون

ممنونم سمیرا جانم . برای تو هم همین باشه

آسو یکشنبه 11 تیر 1402 ساعت 08:27 ق.ظ

سلام بر مهربانوی مهربانی ها
تبریک فراوان بابت تولدتون ان شالله تولد120 سالگیتون
جمع خانوادگیتون و دوست دارم همیشه کنار هم به شادیو خوشی جمع شید عزیزان

سلام آسوی عزیزو نازنینم
همچنین شما و عزیزانت

خواننده قدیمی شنبه 10 تیر 1402 ساعت 06:16 ب.ظ

من الان به خاطر شیمی درمانی موهام ریخته. دوست دارم زودتر در بیان تا مدل موی شما کوتاه کنم.
توصیفات از پخت کیک از خودش خوشمزه تر بود

ای جاان .. خیلی خوب میشه عزیزم
مرررسی انقدر لطف داری عززیز دلم

Nasrin شنبه 10 تیر 1402 ساعت 05:51 ب.ظ

به به موهات چه قدر بهت میاد مهربانو جان خیییلى خوشگل تر شدى تولدت مبارک خوشحالم بهتون خوش گذشته
کیک هم خیلى قشنگه حتما خوشمزه هم هست دمت گرم
چه خوب که انقدر با ذوقى، لباس رو نگه داشتى هم خیلى خوشگله بعد از چند سال هم به مهردخت میاد
چرا تبریک نگیم ما اذییت نمیشیم که
از اون پست هاى دوست داشتنى بود با عکس هاى قشنگى که گذاشتى

ممنونم نسرین جونم
عزززیز منی خانوم گل

سلام مهربانو جون تولدتون مبارک باشه
موهاتون خیلی قشنگه منم وسوسه شدم موهام کوتاه کنم البته موهای من تا روی کمرم هستن نه دلم میاد رنگ کنم نه کوتاه کنم ولی الان موهای شما رو دیدم یه جورایی حس خیلی سبک و خوبی بهم دست داد سر دوراهی موندم
لباس دخترتون خیلی جالب بود یعنی واقعا با ی روسری دوخته شده ، اونوقت دوستتون خانم نازی پیج یا وبلاگ دارن

سلام عزیزم ممنونم نازنین
مرسی قربونت حتما موهات خیلی قشنگه و این میزان کوتاهی خیلی دل می خواد
بله عزیزم واقعا با یه روسری قدیمی جنس ژرژت و فقط با کوک زدن دستی دوخته شده . نازی همسن خود منه فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان -فوق تخصص جراحی انکوپلاستی پستان-(سرطان پستان) داره و طبق نظر بیمارانش به همین زیبایی که در 18 سالگی برای من بلوز دوخته ، تشخیص و درمان میکنه .. امیدوارم درد و بلا از همگی دور باشه .
پیجش در زمینه ی تخصصش هست
dr.nazimoini@

نیکی شنبه 10 تیر 1402 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام مهربانو جون. من برعکس بعضیا آرزو میکنم پنجاه سال دیگه زنده باشین حتی اگه دیگه دست هیچ نیازمندی رو نتونین بگیرین. بعضیا چقدر بخیلن، آرزوی طول عمر رو هم مشروط میکنن شما تا همین الان هم خیلی به همه از انسان و حیوان کمک کردین.
موهاتون خیلی قشنگ شده. من هم تازگی موهام رو پسرونه کوتاه کردم واقعا برای تابستون خیلی مناسبه

سلام نیکی زیبای من
مبارکت باشه .. آره واقعا من بعد از سالها دارم این سبکی رو تجربه می کنم هی ذوق میکنم
عززیز منی نیکی جون ناراحت نباش همین که مامان دخترا به فکر کمک به بقیه ست کفایت میکنه .. حالا به هر طریقی

رویای ۵۸ شنبه 10 تیر 1402 ساعت 02:05 ب.ظ

تولدتون مبارک مهربان بانو

ممنونم رویا جان

منجوق شنبه 10 تیر 1402 ساعت 12:42 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com

تولدت مبارک دریا جون ایشالا که پرتکرار باشه در کنار خانواده
موهاتم خیلی قشنگ شده و بهت میاد

ممنونم منجوق جان عزیزم

ژاله شنبه 10 تیر 1402 ساعت 12:05 ب.ظ

عزیزم تولدت مبارک باشه، چه عکس‌های قشنگی. جمعتون همیشه جمع باشه.
ممنونم بابت معرفی شمع‌. ایده‌ت و اجرای خانم عالی بود.
مهربانو جان می‌شه اسم مدل موهاتو بگی؟ منم خیلی وقته رنگ نمی‌کنم و موهام جوگندمیه.

ممنونم ژاله جانم
خواهش میکنم عزیزم .
راستش نمی دونم اسمش چیه از یه پیج اینستاگرامی عکسشو برداشتم و نشون خانم آرایشگر دادم . الان برات عکسشو میفرستم همونجا
خیل. عاالی و شیکه کوتاهشون کنی عزیزم . از حالا میگم مبارکت باشه

پریمهر شنبه 10 تیر 1402 ساعت 11:27 ق.ظ https://parimehr.blogsky.com

تولدتون مبارک مهربانوی مهربان
دلتون خوش و تنتون سلامت عزیزم
موهاتون خیلی خوبه، مش طبیعی داره، لباستون حس خنکی و راحتی رو منتقل میکنه دوسش داشتم
کیک هم که از دیزاینش مشخصه عالی و خوشمزه شده.
چه خوب از یادگاری دوستتون محافظت کردین، به تن مهر دخت جان خیلی قشنگ شده

ممنونم پریمهر مهربون
قربون لطفت

پریسا مامان امیر ارسلان شنبه 10 تیر 1402 ساعت 09:28 ق.ظ

زادروزتون مبارک عزیز دلم

ممنونم پریسا جانم

lili شنبه 10 تیر 1402 ساعت 09:26 ق.ظ

سلام
مهربانوی مهربون همیشه پایدارباشی

سلام لی لی جان
ممنون از محبتت نازنین

مامان ثنا و حسنا و حلما شنبه 10 تیر 1402 ساعت 08:40 ق.ظ

دوستت ندارم ولی همیشه برات دعا میکنم که حداقل 50 سال دیگه زنده باشی و مشکل نیازمندانی که سر رات قرار میگیرن رو حل کنی

مامان سه دخترای گل . اشکالی نداره که دوسم نداری ، کمیت زندگی برام مهم نیست کیفیتش مهمه .. کاش هر قدر زنده باشم ، همچنان سعیم این باشه که تو مسیر انسانیت قدم بردارم .. این دنیا برمدار خودش می چرخه کاری به بودن و نبودن ما نداره .
مسلماً من نباشم یه مهربانوی دیگه هست که دوستان رو به هم وصل کنه و دست همدیگه رو بگیرن

حکیم بانو شنبه 10 تیر 1402 ساعت 07:21 ق.ظ

تولدتون مبارم بانوی قوی، هنرمند و پر انرژی

ممنونم نازنین بانوی دوست داشتنی

شعله شنبه 10 تیر 1402 ساعت 02:04 ق.ظ

ای جان مهربانوی عزیزم .تولدت مبارک باشه . شاد و سلامت باشید .‌آرزوی بهترین ها رو برات دارم . به امید روزهای قشنگ

ممنونم شعله جانم
ممنونم نازنینم با شما دوستان عزیزم

parinaz جمعه 9 تیر 1402 ساعت 08:17 ب.ظ http://parinaz95.blogfa.com

چقدر ایده شمع ها خوب بود خیلی خوشم اومد.
نگم از لباس مهردخت که واقعااااا شیک و‌من چشمام چارتا شده از این همه هنر

آررره واقعا شمع ها عاالی بودن راستش اصلا توقع نداشتم انقدر خوب بشه و به کیک بیاد
عزززیزمی . دستای هنرمند یه دختر 18 ساله آفریدش و الان هم همون دستان هنرمند شفا بخش خیلی از زندگی هاست

مانی جمعه 9 تیر 1402 ساعت 01:36 ق.ظ

به به خانواده گل ها
تولدت به جهان هستی ، ما و خودت مبارک
شاد باش و‌دیرزی عزیزم

ممنونم دوست مهربون و نازنینم . با شما عزیزان دوست داشتنی خوش است

شاخه نبات پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 10:02 ب.ظ

هزاران تبریک خدمت شما
بانوی تیرماهیبخوانید قالی کرمون

ای جااانم مررسی عززیز دل

الهام پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 08:06 ب.ظ

تولد داریم چه تولد
مبارک مبارک
ما منتظر نیم قرن بعدی هستیم
هیچ جا نمیریم همین جا هستیم

قربونت برم الهم جوون
بعله همینجاییم

لیلا الف پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 06:13 ب.ظ

تولدتون مبارک و سایتون مستدام

ممنونم لیلای نازنین

دختر بزرگه پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام
به به، یکی از زیباترین ۵۰ ساله هایی که دیدم

سلام عزیزم
وااای خدا مرررسی چقدر مزه میده توسط شما دوستانم نوازش میشم

ماه پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 09:33 ق.ظ

سلام مهربانو جون تولدت مبارک. چکار خوبی کردی، که آن رستوران انتخاب نکردی. اتفاقا ما هم یک تولد سه نفره داشتیم، رفتیم یک کافه رستوران جدید توی شهرمون، خیلی هم محیط زیبا و فضای باز بود و خوب طراحی شده بود، اما متاسفانه خیلی طول داد تا غذا آورد و تا نصفه شب از سنگینی و حس بد بیدار بودیم و حسابی پشیمون شدیم از رستوران جدید...
هر خدماتی یک هزینه ای داره، باید توی روی اینها واستاد شاید یاد بگیرند که باید در ازای خدمتی که ارائه می کنند هزینه دریافت کنند...
بگذریم برات بهترین ها رو آرزو می کنم، تولد دختر گل و نفس هم فکر کنم همین ماه هست پیشاپیش مبارک.
راستی از 86 می خونم نوشته هات رو اما آن تولد 40 سالگی یادم نمیاد. مطمئنی توی وبلاگ نوشتی در موردش... ؟

سلام عزیز دل ممنونم
والا چه کاریه خب .. فکر می کنند ادم دستش تو پوست گردو مونده هر چی بگم قبول می کنیم .. دیگه خبر ندارن ما ازز اون خانواده هاش نیستیم

ممنونم عزیز دلم .. بعله نفس اول تیر من چهارم و مهردخت 26 تیر هستیم
دنبال یه داماد تیر ماهیم فقط

سارا پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 01:38 ق.ظ http://Yekzanyekzendegi.blogfa.com

سلام عزیزم
چقد موهات ناز شده و بهت میاد
تولدت مبارک مهربانوی دوست داشتنی.امیدوارم سالهای طولانی،ب شادی و سلامتی کنار خانواده نازنینت زندگی کنی

سلام سارا جونم
ممنونم عزیز دلم
یه دنیا تشکر مهربون جانم

نسرین پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 12:32 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

آخه مگه میشه برای پست به این قشنگی و پر از انرژی و احساس کامنت نذاشت.
باوجودیکه فکر میکنم جزو اولین کسانی بودم که تولدتو تبریک گفتم، بازم میگم که: چه خوب کردی اومدی.
مرسی که هستی.
به مامان و بابای گلت و مینا و همسرش و آترا و تمام خانواده سلام گرم منو برسون و بهشون تبریک بگو چنین جواهری دارن/ داریم
در ضمن خیلی موهای کوتاه بهت میاد و خوشگلتر شدی.


مرررسی خواهر جونم منو شرمنده میکنی نازنین
مرررسی کله م سبک شده کلی

ملی چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 11:53 ب.ظ http://stronggirlmeli.blogfa.com

مهربانو جان تو زیباترین پنجاه ساله دنیایی

ممنونم عزززیز دلم .. البته که نظر لطف شما دوستان نازنینمه

غریبه چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 09:10 ب.ظ

تولدت مبارک باشد
همیشه شاد و سلامت در کنار خانواده ی محترم باشید

ممنون دوست عزیز و قدیمی

مهناز چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 08:18 ب.ظ

عزیز دلللللم تولدت مبااارک چقد با کلماتت قلب منو فشار میدی مهربانو جااان خودت و خانواده زیبات رو دوست دارم ایشالا همیشه جشن و خوشحالی باشه براتون در ضمن موهات خیلی زیبا شدن منم تازه کوتاه کردم کیف داد

ممنونم مهنازجانم
فدات شم مبارک تو هم باشه خوشگلم

مانلی چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 05:16 ب.ظ

نمیدونم چرا دارم اینجور اشک میریزم؟؟؟
پست به این خوبی و شیرینی مگه گریه داره
تولدت بازم مبارک خواهر جانم

عزززیزم قربون اون چشمات . انقدر که مهربون و لطیف و احساساتی هستی
ممنونم نازنین

ربولی حسن کور چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 05:09 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
این دورهمی های خانوادگی واقعا لذت‌بخشه امیدوارم تا سالها ادامه داشته باشه گرچه غایب هم داشتین!
من اگه به جای شما بودم یه هزینه بابت تبلیغ از این خانم شمع ساز میگرفتم

سلام
ممنونم آقای دکتر واقعا غیر از این دورهمی ها چی برامون مونده اصلاً
من از هر چی راضی باشم با جون و دل تبلیغ میکنم از ادمای مسئولیت پذیر و کاردرست باید حمایت کرد

مریم چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 05:01 ب.ظ https://marmaraneh.blogsky.com/

لحظه لحظه زندگیتون به شیرینی و خوش آب و رنگی این کیک خوشگل(انشالا این کامنت تبریک تولد حساب نشه)

ممنونم عزیز دلم
ای جااانم

رهگذر چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 04:51 ب.ظ

سلام
من توی پست قبل تبریک نگفتم، پس با اجازتون اینجا میگم.
تولدت مبارک عزیزم، انشالله 120 ساله بشی.

سلام رهگذر جان
مررررسی عزیزم کنار شما عزیزانم

پریسا چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 04:47 ب.ظ

تولدتون خیلی مبارک باشه مهربانوی عزیز و خوش انرژی. آرزو میکنم همیشه دلتون شاد و آروم و تنتون سالم باشه. عکساتون هم عاالی بودن.
من پارسال ۵ ماه موهامو رنگ نکردم خیلی هم خوشکل شد ولی یه عروسی پیش اومد و مقاومت شکست ولی موهای شما خیلی خوب شده

ممنونم پریسا جونم
نه دیگه من نیت کردم تحت هیچ شرایطی رنگ نکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد